Jak radzić sobie z bólem mięśni?

Każdy kulturysta ciężko trenuje, aby zwiększyć masę mięśniową i uzyskać zadowalającą sylwetkę, wymaga to również czasu. Po ciężkich treningach, szczególnie u osób zaczynających swoją przygodę z kulturystyką, pojawić się mogą różnego rodzaju bóle w mięśniach. W jaki sposób najlepiej sobie z nimi radzić?

Regeneracja

Dużo początkujących kulturystów (czasem także i profesjonaliści) zapominają o jednej z najważniejszych kwestii jeśli chodzi o mięśnie czyli regenerację. To właśnie podczas regeneracji nasze mięśnie rosną, a zbyt częste treningi mogą nie tylko nie pomóc, ale mogą zaszkodzić, doprowadzając do przetrenowania i utratę efektów ciężkiej pracy. Regeneracja powinna wynosić minimum 24 godziny po treningu.

Poprawa treningu

Kolejną kwestią, o którą można zadbać jest wspomaganie naszego treningu, co pozwoli nam na zwiększenie efektów treningu, co równocześnie pozwoli na zmniejszenie bólu mięśni po treningu. Można to zrobić stosując odpowiednią dietę i suplementację. Inne sposoby na polepszenie treningu i zmniejszenie bólu to na przykład masaż klasyczno-relaksacyjny, który pozwoli na zmniejszenie bólu mięśni po ciężkim treningu, pomoże przyspieszyć regenerację lub pozwoli się rozgrzać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *