Jak radzić sobie z bólem mięśni?

Każdy kulturysta ciężko trenuje, aby zwiększyć masę mięśniową i uzyskać zadowalającą sylwetkę, wymaga to również czasu. Po ciężkich treningach, szczególnie u osób zaczynających swoją przygodę z kulturystyką, pojawić się mogą różnego rodzaju bóle w mięśniach. W jaki sposób najlepiej sobie z nimi radzić?

Regeneracja

Dużo początkujących kulturystów (czasem także i profesjonaliści) zapominają o jednej z najważniejszych kwestii jeśli chodzi o mięśnie czyli regenerację. To właśnie podczas regeneracji nasze mięśnie rosną, a zbyt częste treningi mogą nie tylko nie pomóc, ale mogą zaszkodzić, doprowadzając do przetrenowania i utratę efektów ciężkiej pracy. Regeneracja powinna wynosić minimum 24 godziny po treningu.

Poprawa treningu

Kolejną kwestią, o którą można zadbać jest wspomaganie naszego treningu, co pozwoli nam na zwiększenie efektów treningu, co równocześnie pozwoli na zmniejszenie bólu mięśni po treningu. Można to zrobić stosując odpowiednią dietę i suplementację. Inne sposoby na polepszenie treningu i zmniejszenie bólu to na przykład masaż klasyczno-relaksacyjny, który pozwoli na zmniejszenie bólu mięśni po ciężkim treningu, pomoże przyspieszyć regenerację lub pozwoli się rozgrzać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *