Składniki odżywcze wspierające regenerację

Regeneracja po treningu, kontuzji czy zabiegu opiera się nie tylko na odpowiednich ćwiczeniach regenerujących i zabiegach rehabilitacyjnych, ale także na diecie. Składniki odżywcze dostarczane w naszych posiłkach biorą czynny udział przy regeneracji potreningowej czy regeneracji po kontuzji czy zabiegu. Jakie składniki odżywcze są ważne?

Jakie składniki warto spożywać?

Pierwszym ze składników wspomagających regenerację naszego organizmu jest najważniejszy składnik budulcowy naszego ciała, czyli białko. Pozwala ono naprawić mikrouszkodzenia mięśni powstałe podczas treningu, co skutkuje poprawieniem ich siły i ogólnej kondycji. Ważne są także inne makroskładniki (węglowodany i tłuszcze), a także szereg mikroskładników, które regulują ważne procesy zachodzące w naszym organizmie. Gdzie możemy znaleźć takie składniki?

Źródła składników odżywczych

Najlepszym źródłem dobrych składników odżywczych są zdrowe produkty, jak najbardziej naturalne i najmniej przetworzone. Jeśli nie mamy czasu sami przygotowywać posiłków, to warto udać się do restauracji, które korzystają z profesjonalnego sprzętu jak piece konwekcyjno-parowe i z najwyższej jakości produktów, co pozwala przygotować posiłki pełne składników odżywczych. Jednak jeśli chcemy mieć jak największą kontrolę nad dietą, to musimy poświęcić czas na przygotowanie posiłków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *