Jak rozciąganie wpływa na trening i regenerację?

Trening, dieta i regeneracja to niezbędne elementy życia każdego sportowca i osoby aktywnej fizycznie, która chce żyć zdrowo. Jednak te trzy kwestie zawierają w sobie mnóstwo innych elementów, które wpływają na nasze zdrowie i wyniki sportowe. Jednym z takich elementów jest rozciąganie.

Czym jest rozciąganie?

Rozciąganie to szereg mało intensywnych ćwiczeń https://www.bodypak.pl/pl/wsb/687_5-podstawowych-cwiczen-rozciagajacych.html, które mogą być zarówno formą rozgrzewki przed treningiem, ale przede wszystkim stosuje się je po treningu. Rozciąganie, zwane także stretchingiem, dzieli się na dwa rodzaje: statyczne i dynamiczne. Stretching dynamiczny stosujemy przed treningiem, a polega na rozciągnięcie mięśnia i powrocie do naturalnej pozycji, bez utrzymania pozycji. Stretching statyczny stosujemy po treningu i polega on na utrzymaniu pozycji przez 20-30 sekund.

Zalety rozciągania

Rozciąganie jest niezbędnym elementem jeśli chodzi o trening i rozciąganie, gdyż daje szereg wymiernych korzyści. Przed treningiem zwiększa zasięg ruchu, a także pozwala na osiągnięcie lepszej sprawności i mobilności. Jeśli chodzi o regenerację to stretching pozwala na zredukowanie częstotliwości występowania nieprzyjemnych skurczów, a przede wszystkim pozwala zapobiegać kontuzjom po treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *