Szybszy powrót po kontuzji

Każdemu sportowcowi niezależnie od poziomu jego umiejętności może przytrafić się kontuzja, która uniemożliwi trenowanie i uprawianie sportu przez długi czas. Po doznaniu kontuzji każdy chciałby jak najszybciej wrócić do pełnej sprawności. Czy istnieją sprawdzone sposoby na przyspieszenie regeneracji po kontuzji?

Szczęście i optymistyczne podejście

Po odniesieniu kontuzji bardzo ważne jest, aby mieć optymistyczne podejście do naszego powrotu do zdrowia. Jest to ważne nie tylko dla naszego samopoczucia, ale przede wszystkim do tempa leczenia, bo gdy mamy pesymistyczne myśli, to organizm produkuje hormon stresu, który zwalnia regenerację. Ważne jest też znalezienie innej aktywności, która będzie nam sprawiała radość i chwilowo zastąpi treningi.

Masaże i wizualizacja

Dobrym sposobem na przyspieszenie powrotu do pełnej sprawności może być odpowiedni masaż. Masaż typowo sportowy może przyspieszyć regenerację, ale warto też rozważyć masaż relaksujący, na przykład masaż lomi lomi nui. Też może wspomóc regenerację poprzez redukcję stresu i ogólny relaks. Innym sposobem może być wizualizacja siebie w biegu oraz skupienie na kontuzjowanym miejscu. Takie czynności mogą wspomóc regenerację i przyspieszyć powrót do treningów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *