Co jeść aby się regenerować?

Regeneracja potreningowa jest bardzo ważna dla każdego sportowca, gdyż to właśnie podczas regeneracji następuje wzrost masy mięśniowej. Istnieje wiele sposobów na regenerację, jednak jednym z najważniejszych czynników wspomagających regenerację jest odpowiednia dieta. Co należy jeść aby przyspieszyć i poprawić regenerację potreningową?

Kiedy jeść?

Posiłki należy dokładnie planować, gdyż trawienie jest procesem długotrwałym, przez co składniki odżywcze z posiłku znajdą się we krwi dopiero za jakiś czas i będą tam obecne przez podobnie długi czas. Z tego powodu posiłki przed treningiem należy spożywać około dwóch godzin przed jego rozpoczęciem, aby składniki odżywcze mogły znaleźć się we krwi. Ważne są również posiłki po treningu i te na co dzień. Z czego powinny się składać?

Co jeść?

O skomponowanie diety dla nas warto poprosić dietetyka lub kupić książki medyczne na temat dietetyki i spróbować samodzielnie ułożyć sobie dietę. W naszych posiłkach muszą znaleźć się składniki odżywcze wymagane do działania naszego organizmu i uczestniczące w budowie mięśni. Zaliczają się do nich między innymi białka, węglowodany a także tłuszcze, które również należy przyswoić w odpowiedniej ilości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *