Czym jest aktywna regeneracja?

Regeneracja potreningowa nie polega jedynie na całkowitym braku aktywności fizycznej i na biernym odpoczynku, warto zainteresować się jej aktywną wersją. Stosowanie aktywnej formy regeneracji może przynieść znacznie lepsze rezultaty niż bierny odpoczynek. Jakie istnieją formy aktywnej regeneracji i którą najlepiej wybrać?

Masaż

Pierwszą z form aktywnej regeneracji jest automasaż przy pomocy rollera, który nie wymaga dużego wysiłku, a może dać bardzo dobre rezultaty. Zalicza się do nich między innymi poprawę krążenia, dzięki którym krew ze składnikami odżywczymi szybciej dotrze do mięśni, przyspieszając ich regenerację. Takie masowanie powinno trwać około 10 minut, robiąc około 8 powtórzeń na każdą partię mięśni. Jednak co w sytuacji gdy nie posiadamy rollera?

Ćwiczenia rozciągające

Warto zakupić w sklepie medycznym, w dziale anatomii, literaturę medyczną dotyczącą ćwiczeń rozciągających , które są kolejnym sposobem na aktywną regenerację. 20-minutowa sesja ćwiczeń rozciągających pozwala nie tylko na przyspieszenie regeneracji, ale również zmniejsza obolałość mięśni po treningu i może zmniejszyć ryzyko kontuzji. Do aktywnej regeneracji zalicza się również aktywność fizyczna o niskiej intensywności, jak na przykład rekreacyjna jazda na rowerze, spacer lub mało intensywne pływanie na basenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *