Rolowanie a regeneracja

W dzisiejszych czasach istnieje wiele sposobów na wspomaganie regeneracji po treningu, jedne są mniej inne bardziej skuteczne. Jednym ze sposobów przyspieszenia regeneracji jest rolowanie. Czym ono jest i co jest do niego potrzebne?

Definicja

Rolowanie jest to automasaż, który wykonuje się za pomocą specjalnego wałka, tak zwanego rollera. Pozwala to zrelaksować mięśnie po treningu i przygotować je przed treningiem, co zwiększa jakość regeneracji. Ważny jest wybór rollera i zależy on od tolerancji bólowej, stopnia wytrenowania, ilości tkanki tłuszczowej oraz docelowej grupy mięśni. Podczas masażu powinniśmy odczuwać ból, jednak powinien on być znośny do tego stopnia aby można było kontynuować masaż.

Odpowiednie użycie

Rollery możemy użyć przed i po treningu. Przed treningiem powinno użyć się rollera z miękkimi lub twardymi wypustkami. Masaż zwiększy ruchomość w stawach oraz pobudzi nasze mięśnie i da im bodziec do aktywacji, co zwiększy efektywność naszego treningu. Po treningu należy użyć rollera gładkiego, który zwiększa elastyczność mięśni, zmniejsza odczucia bólowe oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia kontuzji.

Podsumowując

Użycie odpowiednich rollerów przed i po treningu pozwala na zwiększenie efektywność naszych ćwiczeń ale również poprawia regenerację potreningową. Warto posiadać podstawową wiedzę na ich temat aby użyć odpowiedniego rollera w odpowiednim momencie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *