Problemy regeneracyjne

Jeśli z każdym treningiem wydaje ci się, że jesteś w stanie ćwiczyć coraz mniej a mięśnie maleją zamiast rosnąć to może być to problem z regeneracją potreningową. Jakie błędy popełniamy najczęściej?

Niedobory

Możliwe, że w naszej regeneracji brakuje kilku istotnych czynników. Przykładem może być tu dieta, które nie pokrywa pełnego zapotrzebowania organizmu na składniki odżywcze. Ważne jest nie tylko białko ale również odpowiednia ilość tłuszczy, węglowodanów, witamin i minerałów. Innym niedoborem może być brak snu, który jest często bagatelizowany. Minimalna ilość snu to 7 godzin, jeśli będziemy spać mniej to nasz organizm może nie działać prawidłowo, co mocno wpłynie na regenerację i budowę masy mięśniowej.

Nadmiary

Zbyt duża ilość pewnych czynników również może negatywnie wpłynąć na regenerację. Wydawać by się mogło, że duża ilość ćwiczeń wpłynie pozytywnie na rozwój mięśni, jednak brak odpowiedniej regeneracji będzie prowadził do przetrenowania i redukcji mięśni. Ważnym czynnikiem jest również stres, który może wpłynąć na utratę formy. Nie mniej ważna jest suplementacja, gdyż nadmiar niektórych środków może znacznie zmniejszyć efektywność regeneracji.

Podsumowując

Zarówno nadmiar jak i niedobór pewnych czynników mogą wpływać negatywnie na naszą regenerację po treningu. Po wyeliminowaniu powyższych problemów od razu zobaczymy efekty naszej pracy.

1 thought on “Problemy regeneracyjne

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *