Regeneracja po treningu – porady

Odpoczynek po treningu jest tak samo ważny jak litry potu wylewane na siłowni. Bez odpoczynku nie tylko nie zobaczymy żadnych efektów naszego treningu ale również możemy sobie mocno zaszkodzić. Wiele osób popełnia podstawowe błędy poprzez bagatelizowanie czasu regeneracji.

Szybciej nie znaczy lepiej

Niektóre osoby, które chcą szybko zrzucić kilogramy lub początkujący sportowcy, którzy chcą od razu zobaczyć efekty od razu trenują bez wytchnienia kilka dni pod rząd. Jest to błąd, który może nam zaszkodzić, gdyż nie dajemy naszym mięśniom czasu do regeneracji, a to może prowadzić do kontuzji.

Co daje regeneracja?

Odpoczynek po treningu pozwala uniknąć efektu przetrenowania, czyli stanu, w którym nasz organizm odczuwa ciągłe zmęczenie i pogorszenie wyników sportowych poprzez ból mięsni i niedoboru energii. Regeneracja zmniejsza również przeciążenie mięśni, co przekłada się na redukcję ryzyka kontuzji. Ponadto wpływa bezpośrednio na naszą motywację i chęci do trenowania.

Czego nie robić podczas odpoczynku?

Istnieje kilka sposobów, dzięki którym możemy sprawić, że nasza regeneracja potreningowa będzie skuteczniejsza. Należy wykonać kilka ćwiczeń rozciągających aby wprowadzić nasz organizm na niższe obroty. Następnie należy zjeść posiłek bogaty w składniki odżywcze, można do niego dodać odpowiedni suplement. Poza tym ważne jest odpowiednie rozplanowanie trningu, abyśmy nie trenowali tej samej partii mięśni dzień po dniu.

Podsumowując

Regeneracja potreningowa jest równie ważna jak trening, więc pomijanie okresu odpoczynku będzie prowadziło do nieefektywnego treningu a nawet do problemów zdrowotnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *