Sprawdzone sposoby na regenerację

Wielu z nas ma sposoby na odpowiednią regenerację po treningu. Ważne jest aby odpowiednio dobrać sposób do naszego organizmu, gdyż dla jednych będzie on działał lepiej a na innych gorzej.

Temperatura

Regenerację naszego ciała można wspomóc zmniejszając lub zwiększając jego temperaturę w zależności od celów jakie chcemy osiągnąć. Wizyta w saunie pozwala nam na usunięcie toksyn z organizmu i zrelaksować mięśnie. Należy jednak pamiętać aby przygotować się do wejścia do sauny. Zimna kąpiel zredukuje ból po zakwasach oraz obrzęk. Ponadto dzięki takim kąpielom hartujemy ciało, dzięki czemu jest bardziej odporne na infekcje.

Wyciszenie

Pozytywnie na regenerację działa redukowanie stresu i zapomnieniu o bólu. Można to osiągnąć poprzez medytację, która pozwoli również na zebranie myśli i lepsze skupienie. Ważny jest również sen, podczas którego jest wydzielany hormon wzrostu, który odbudowuje komórki naszego ciała. Sen pozwala również na odcięcie się od złych emocji.

Joga

Joga to bardzo dobra dyscyplina dla sportowców. Dobrze wpływa na rozciągliwośc mięśni, a co za tym idzie odpowiedni przepływ krwi. Podczas jogi ciało się relaksuje, co pozwala na redukcję bólu po ciężkim treningu.

Podsumowując

Odpowiednie wspomaganie regeneracji pozwala zwiększyć efekty naszego treningu oraz przyspieszyć przyrost naszej masy mięśniowej, czyli osiąganie przez nas naszej wymarzonej sylwetki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *