Trening a głowa

Plan treningowy utworzony. Zakłada wiele zróżnicowanych ćwiczeń, zmiany obciążenia oraz staranna rozgrzewka. Bardzo dobry plan dla początkujących oraz zaawansowanych. Czasami jednak nie widzimy efektów mimo zbilansowanej diety. Gdzie leży problem? Odpowiedź: w głowie.

Czasami zdarza się, że podczas serii nałożycie kilka kilogramów za dużo na sztangę ale mimo to zrobicie wszystkie ćwiczenia. Czy gdybyście wiedzieli to czy zdołalibyście wykonać całą serię? Blokady w naszej głowie sprawiają, że często nie ma progresu w treningu.

Jak powinno się mentalnie przygotować do treningu? Po pierwsze nie można się poddawać. Może się zdarzyć że nasza pierwsza próba będzie nieudana. Nie jest to powód przez który powinniśmy przerwać. Trzeba odpocząć, zrozumieć co zrobiliśmy źle, poprawić to i wykonać ćwiczenie jeszcze raz.

Ważną rzeczą jest też skupienie na treningu. Podczas rozmów z innymi nasze ciało może ochłonąć, co może prowadzić do kontuzji przy kontynuacji treningu. Warto rozważyć trening w słuchawkach, gdyż przy dobrej muzyce możesz w pełni skupić się na treningu.

Sam plan treningowy nie spali naszych kalorii. Jeśli nie będziemy ciężko pracować na treningach to nie zobaczymy efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *