Trening jest ważny, jednak regeneracja pozwala zmaksymalizować efekty treningu

O co należy zadbać po treningu

Rozciągnij mięśnie

Często bagatelizowana czynność która pozwala nam pozbyć się nadmiaru kwasu mlekowego powstałego po sesji treningowej. Ponadto nasze ścięgna będą bardziej elastyczne.

Odpowiednie żywienie

Odpowiedni trening wraz ze zbilansowaną dietą sprawi że nasza forma będzie świetna. Powinniśmy zaopatrzyć nasze ciało w makroskładniki, takie jak węglowodany i białko. Powinniśmy również zwracać uwagę na kalorie i dobrze zaplanować nasz posiłek po treningu.

kąpiel

Dwudziestominutowa kąpiel w wannie lub pod prysznicem po ciężkim treningu pozwala zrelaksować mięśnie po wysiłku. Można też przeznaczyć chwilę na automasaż, który zwiększy krążenie krwi i usunie zbędne produkty przemiany materii.

sen

Nasze ciało potrzebuje czasu na regenerację po wysiłku. Standardowa ilość snu to około 7-8 godzin, jednak każda osoba jest inna. Po ciężkim treningu odpocznij w pomieszczeniu z dostępem do świeżego powietrza.

Mięśnie rosną nie po treningu, tylko po regeneracji! Nie pomijaj tego ważnego elementu.

Artykuły